måndag 15 september 2008

Ruvardag 5, IVF2

Är på den där resan jag var orolig över att jag inte skulle kunna åka på. Mycket bra jobbresa, är lite orolig över stressandet bara, blir ju ofta så när man är iväg. Långa dagar, korta nätter. Fast jag försöker att hålla lugnet och det går faktiskt bra. Funderade ju också över hur det där med mitt icke-alkohol-intag skulle förklaras men det löste sig fint. Vid middagen igår sa jag "jag dricker inte" och fick bara till svar "okej". Inga frågor, inga varför. Skönt. Det kan ju eventuellt bero på att dom trodde att jag var nykterist, haha! Jag menade ju "jag dricker inte just nu" men dom får tro vad dom vill, jag var nöjd med uteblivna höjda ögonbryn och försiktiga blickar mot magtrakten för att se "om".

2 kommentarer:

  1. Skönt med bra jobbresa utan besvärliga frågor! Jag har också tänkt på det där med stress. Jag får lite för högt blodtryck när jag stressar och häromdagen var det lite väl mycket. Så mycket för mycket så jag glömde bort lunchprogesteronet! Det intogs drygt tre timmar försent. Aj, aj, aj. Men jag kan inte tänka mig att det skulle falla på det. Då hade de ju åtminstone nämnt att det är superduperviktigt att hålla exakta tider!?

    Nåja, lite normal lagomstress tror jag inte heller stjälper oss. :-)

    SvaraRadera
  2. Alltid skönt att slippa frågor!

    SvaraRadera