tisdag 2 september 2008

Spraydag 28, sprutdag 8, IVF2

Igår ringde dom från kliniken och sa att allt ser finfint ut. På torsdag ska jag på nästa ultraljud och då kan dom säga exakt när det blir äggplock och återföring. Troligt är att kvällssprutan ska tas lördag eller söndag, sa syster M i telefon. Om man går på förra försöket skulle det bli söndag, men jag ligger tydligen lite, lite före förra försöket, så det kan vara så att det blir lördag. Snart! Skönt.

Jag fick också för mig igår att jag redan nu skulle skippa koffeinet. Fram med bryggaren (kör med presso annars) och det koffeinfria kaffet. Det funkar. Det är inte supergott men det funkar. Jag har fått tips på Nescafé, Lavazza och lösviktskaffe som ska vara bättre, så fort mitt Gevalia är slut ska jag börja testa.

Men sån huvudvärk jag fick. Den var inte av denna värld. Kan det vara koffeinet? Jag tror ändå inte det. Jag har gått dagar utan kaffe tidigare och förra gången kände jag ju inget. Däremot hade jag ju huvudvärk det här försökets första sprutdagar (tydligen en vanlig Gonal-F-biverkning). Sen hade jag sovit dåligt och ja... det finns väl förklaringar.

Jag vet inte hur det känns att ha migrän, men jag föreställer mig att det var vad jag hade igår gånger hundra. Jag brukar inte ha huvudvärk men igår höll den i hela dagen. Jag försökte med vätska, med salt, med socker - allt som möjligtvis kunde saknas min kropp. Inte huvudvärkstabletter dock - vägrar. När jag kom hem gav jag upp surfning, läsning, TV-tittning och var till slut tvungen att gå och lägga mig. Behövde stänga ögonen, behövde mörker. Klockan var nio...

Idag känns det bättre. Ingen huvudvärk i sikte och oj så utvilad jag är!

1 kommentar: