söndag 7 september 2008

Dagen före ÄP, IVF2

Återigen tack för kommentarer till föregående inlägg, allra särskilt till dig Maria. Tack. Jag har varit väldigt o-nojjig detta försök jämfört med förra, så det här är mitt första (och förhoppningsvis enda) nojjutbrott denna gång. Jag lägger nu oron någonstans i ett mörkt rum i hjärnan och tänker på annat.


Igår togs kvällssprutan. På kräftskiva hos vänner. Vänner som är införstådda med hela resan så det kändes helt okej. Den här gången har jag fått för mig att jag ska "rena" min kropp innan äggplock och återinföring. Om så bara för en vecka. Så förra lördagen intogs det sista av koffein, alkohol och nikotin. Jodå, jag erkänner, det brukar bli en och annan festcigg vid alkoholintag. Jag vet inte om det gör någon skillnad att rensa gifter ur kroppen, men det kan ju aldrig skada. Det är ju långt ifrån att "leva som vanligt" som läkarna hela tiden tjatar om, men se hur bra det gick sist. Sa hon bittert. Nej bort med sådana tankar och in med positiva känslor istället.


Något som kan sättas på pluslistan är att jag hittat ett gott koffeinfritt kaffe. Förlåt, RELATIVT gott. Vanligt kaffe är alltid bättre, men detta funkar. Jag köpte det i kvarterets Te- och kaffehandel och tog det i mörkrost och fick det malt till pressobryggaren. Funkar fint:




Annat bra är att en jättemiddag väntar ikväll. Gäller ju att äta upp sig inför fastan, haha! Efter midnatt ingen mat och fram till 08:00 bara klara drycker, därefter nada.

6 kommentarer:

  1. Hörru! Man tackar för gårdagens inlägg... Efter att ha läst och kommenterat det så drömde jag hela natten att jag var på kliniken och de sa till mig att jag redan haft äl och att jag gjort något fel. Jag skällde ut dem.

    :-) Och jag som bara ska göra FET. Då är det väl skit samma om jag haft äl eller ej? Ahja, det där mörka hörnet i medvetandet spökar på nätterna. ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag fick också för mig att jag skulle rena kroppen innan ÄP. Det spelar säkert ingen roll, men det är känslan av det.
    Så många gånger som man "unnat sig" för att det inte gått vägen så skulle man nog behöva rena ett bra tag, eller;)
    Stort lycka till i morgon, jag kommer tänka på dig!! Kram z

    SvaraRadera
  3. Hejsan M!
    Äntligen tillbaka i bloggens värld (jag alltså) och ser att du nu ligger hos farbror doktorn. Jag önskar dig lyyyyyyyycka till!!!! Hoppas du får ut många, stora och dugliga ägg! Har läst ikapp lite och jag känner så väl igen mig i din hormonkamp. (läs gräl med andra hälften) Det ä r verkligen en kamp som man ibland helt får resignera inför... Vi kan inte rå för det men visst är det jobbigt.

    Jag hade förresten också rätt mycket flytningar innan äggplock och var också rädd att jag haft ägglossning redan men min läkare sa att man ska ha mycket flytningar innan, alltså helt normalt. Håller tummarna för dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har läst här lite nu och då och jag hoppas att det har gått bra för dig idag.

    Själv har jag en liten bit kvar, ska troligtvis börja med sprutorna på torsdag.

    SvaraRadera
  5. FYFAN VAD JAG ÄR SUGEN PÅ UNGT BLOD IGEN, VET DU HUR LÄNGE SEN JAG KNOLLA EN BÄBIS? SOO TIGHT! FYFAN VAD GOTT I RUMPAN PÅ POJKEN

    SvaraRadera