torsdag 4 december 2008

Äggplockardagen, IVF 3

Jag hoppas att tretton i det här fallet inte är ett olyckstal, för så många ägg plockades ut idag. TRETTON! Rekord för oss som tidigare haft tio och sen tio igen.

Det enda smolket i bägaren är att den misstänkta svullna äggledaren fortfarande är misstänkt svullen. I förebyggande syfte fick jag två olika typer av antibiotika intravenöst innan jag fick åka hem.

Lördag förmiddag ska vi tillbaka och om det finns två fina ägg får vi två tillbaka den här gången, något som känns helt fantastiskt.

Nu ska jag fortsätta vila lite i soffan för jag är fortfarande rätt dåsig och öm.

3 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att 13 är ett turtal och att ni får två ägg tillbaka på lördag!! Håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Grattis till kanonskörd! Hoppas det går bra med de små äggen! =)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till skörden!
    Skulle vara konstigt om det inte går vägen denna gång! Tänk om landstinget fixar detta bättre än privat klinik. Ger litet hopp! Har landstinget en annan policy när det gäller återföring av två ägg? Eller är det för att det är tredje försöket? Skulle vara intressant att veta.

    SvaraRadera