måndag 1 december 2008

Spraydag 34, sprutdag 11, IVF 3

Andra ultraljudet idag. Det såg fint ut. Blåsorna har blivit tolv och växer bra. Sista sprutan ikväll, ägglossningsdito imorgon och alltså äggplock på torsdag som jag trodde.

Angående den stora blåsan som kanske kunde vara en svullen äggledare blev vi inte klokare denna gång. Läkaren kan fortfarande inte säga säkert. Jag frågade "men eftersom samma sak hände mig sist är väl risken inte så stor att det bara var en slump, utan att det där stora är något som finns där konstant, typ en vätskefylld och svullen äggledare". Hon sa ja.

Men hade det varit så oroväckande att man trodde att det skulle kunna påverka denna behandling negativt, då hade dom väl avbrutit? Visst? Det är i alla fall vad jag intalar mig och fortsätter vara lycklig över att dom små äggen snart ska få komma ut och leka med M:s småkillar.

1 kommentar:

  1. Jag tror absolut att de hade avbrutit om de hade sett något som kunde äventyra resultatet eller din hälsa.

    Snart är det dags för de små äggen att komma ut, det är ju skönt! Jag håller tummarna för finfina ägg!

    SvaraRadera