söndag 7 december 2008

Ruvardag 1, IVF3


Du är vad du äter.

Jag ger inte mycket för Anna Skippers dietråd, överdrivenhet åt endera håll kan aldrig vara bra. Men igår (tror jag det var) när jag zappade runt fastnade jag en stund när jag hörde henne prata med ett par som försökte bli gravida och hon sa att E-vitamin var grejen. "E-vitamin hjälper ägget att fästa" sa hon och pekade på avocado och sparris.

Det visste inte jag. Och oj hoppsan, blev det inte en avocadosallad till maten hemma hos MochM idag. Vad gör man inte?

Jag blev också glad när jag läste att mandlar är en annan bra e-vitaminkälla. Mandlar som är min räddning varje eftermiddag.


Bild lånad av www.tv3.se

2 kommentarer:

  1. Jag ger inte många lingon för Skippers kompetens, framförallt inte när det gäller fertilitetsmedicin. Men avokado är nyttigt och gott så why not :)

    Jag såg också delar av programmet och tänkte att inte är var väl den där tjejen för fet för att bli gravid? Jag vet många mycket fetare som fröar va sig som gurkor...

    Borde hon inte kolla andra saker om de nu försökt bli gravida länge, tänkte jag.... men så är man ju förstörd av att veta mer än man själv vill när det gäller fertilitet, utredningar, behandlingar och gud och hans moster.

    SvaraRadera
  2. Haha, ett bevis för att man har lite tunnelseende mitt i behandlingarna. Jag tänkte inte ens så långt, jag tänkte bara "wtf, det skadar ju inte att öka på kosten med lite e-vitaminrik mat"...
    Klart du har rätt. VARFÖR kollades inte andra grejer? Galet.

    SvaraRadera