tisdag 30 december 2008

Vecka 5 +3

Nyktert nyår.


Jag har botaniserat bland Systembolagets alkoholfria och fått med mig ett rött, ett vitt och ett bubbel hem. Jag har visserligen hört att rött alkoholfritt kan vara rätt vedervärdigt, men jag måste prova. Vitt och bubbel brukar gå bra, men det är ju alltid så fasligt sött. Alkoholfri öl funkar annars alltid, det vet jag sen tidigare, men ett glas rött vore trevligt att variera med.

Jo jag vet, vatten är bästa måltidsdrycken. Dock inte så festligt. Särskilt inte på nyårsafton. Planerar för övrigt att frossa i löjrom. Det är enligt Mary okej. Jippie! Tack Mary! Jag frågade ju häromdagen. Och när jag googlade det fick jag det bekräftat. Fast man verkar göra bäst i att undvika Östersjö-sådan. Vad gör väl det? Den amerikanska är dessutom billigare.

5 kommentarer:

  1. Ska precis som du ut nu och kolla systemets alkoholfria sortiment. Jag har provat några alkoholfria röda, men tyvärr inget jag kan rekommendera då de smakat svartvinbärsjuice allihopa. Gott Nytt År! /Kram z

    SvaraRadera
  2. I den här delen av världen har de aldrig hört talas om alkoholfritt vin. Skumt. Jag befinner mig ju liksom i vinproducerande områden.
    Så nyårsdryck för min del blir flädersaft med mineralvatten. Nästan som mousserat vitt vin. ;-)

    SvaraRadera
  3. hihi blir säkert toppen..vad mer ska ni käka??
    ha en underbar nyårsafton och ett gott nytt år! 2009 kommer bli ett toppenår!
    *kramar i massor*

    http://smultronpastra.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Har provat två röda alkoholfria viner under 2008 och jag måste tyvärr säga att det var ungefär det mest vedervärdiga jag någonsin smakat. :-)

    Själv ämnar jag dricka julmust till maten i morgon (funkar till allt om man frågar mig) och möjligen skåla i ett litet glas alkoholfri cider vid tolvslaget.

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du NJÖT av löjrommen och ett glas alkoholfritt.
    God fortsättning på 2009!
    Kram Mary

    SvaraRadera