fredag 18 april 2008

Ruvardag 5


... fast räknar man ET som dag 1 som sagt, så är det dag 6. Läste om en tjej på Familjeliv som fick blödningar på dag 6, shit vad man är paranoid - jag har haft ångest varje gång jag varit på toa idag.

Å andra sidan var där en annan tjej som nyss plussat som tidigare skrev "jag hade menskänningar och ömma bröst första dagarna men det har klingat av något, undrar om det är bra eller dåligt". Det är ju exakt så jag känt, så sen jag läste dessa ord har jag väntat på att hon ska testa och hoppats på plus. Jag önskar naturligtvis alla plus, men den här gången kändes det extra bra - för då kanske det funkar för oss med.

Jag vet inte om jag ska kalla den onda magen för direkt "mensig" längre, det gör snarare ont i äggstockstrakterna, det känns sådär. Brösten är fortfarande tokömma och magen svullnar kvällstid, dock något mindre idag känner jag.

Nu ska här ätas och drickas öl. Alkoholfri sådan då. Den är faktiskt helt okej, Carlsbergs variant. Skål!


2 kommentarer:

  1. Om du får en blödning de närmaste dagarna så bli inte orolig. När embryot fäster kan man få en vidhäftningsblödning och det sker runt dag 6. KRAM

    SvaraRadera
  2. Vidhäftningsblödning, det var ett nytt ord i min värld. Ett bra ord jag tar till mig direkt och kommer tänka på om det skulle komma något. Tack söta! :o)

    SvaraRadera