onsdag 9 april 2008

Spraydag 28. Kvällsspruta.


Om en halvtimme är det dags. Kvällsspruta. Ovitrelle.

Den är mycket mindre än sprutan till Gonal-F, och lite trubbigare, berättade Syster K, så man måste ta i något mer. Känns lite läskigt. Det kan göra ont också, sa dom när dom ringde och berättade tidpunkt för sprutan idag. Bra är tydligen att ta fram den ur kylskåpet en halvtimme innan injicering, då svider det mindre.

Läser om biverkningar. Vanligast är trötthet och smärta. Sen har "ovariellt överstimuleringssyndrom observerats hos ca 4% av patienterna i kliniska studier". Sen har vi illamående, kräkningar, diarré, depression, irritabilitet, rastlöshet och ömma bröst.

Jag håller tummarna för att mina biverkningar av alla mediciner, hormoner, sprutor och Gud vet allt fortsätter vara milda.

Sen fredag morgon 08:45 ska äggen plockas ut. Det är jag också nervös över, men jag tar en sak i taget. Nu ska jag vara nervös över kvällssprutan en stund till innan jag fokuserar på nästa steg.

Det ska för övrigt bli skönt med ett par dagars medicinledigt. Sista sprayen ikväll, sen ingenting förrän Progestorenet på söndag. Förhoppningsvis på söndag. Det förutsätter ju att allt går som det ska och det verkligen blir en transer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar