lördag 12 april 2008

Mittemellan ÄP och ET

Igår var det äggplock, imorgon väntar transfer (ET). För det blir verkligen så "risken att inget av dom fem befruktade äggen är fina nog att sätta in är minimal" sa syster K när hon ringde och väckte mig halvtio i morse. Fem av tio befruktade - fantastiskt skönt. Imorgon runt lunch ska alltså ett eller två tillbaka in i mig. Man kan inte se hur bra dom är förrän imorgon, så det är fortfarande lite förväntansfullhet över min och M:s tillvaro.

Jag har mått relativt bra efter ÄP igår morse. Visst var det aningen ömt och visst sov jag bort halva eftermiddagen i soffan och visst blödde det litegrann - men i övrigt - bara bra. Vi åt gott och drack lite vin igår, sen däckade jag vid midnatt och sov alltså till halvtio i morse (vilket nästan aldrig händer annars, inte ens efter en ute-till-fem-kväll).

Idag är det fortfarande lite ömt när man rör sig. Vi gick ut och tog en lugn promenad tidigare och det känns ju varje steg man tar, men det gör inte ont-ont.

Jag hoppas vi får ett toppägg att sätta in och några andra att frysa, det vore lycka.

1 kommentar:

  1. Underbart att följa din blogg! Skönt att kunna följa någon som bara ligger lite före en själv! Tackför att du delar med dig!

    SvaraRadera