lördag 26 april 2008

Ruvardag 13

Brunt. Det kommer bruna små saker med Progesteronet. MENS, tänkte jag först och visst är det kanske så att det är vad som är på gång, men detta bruna är ju mer som sista dagen på mensen, gammalt, brunt, levrat, äckligt blod. Så borde det inte börja. Så tänker jag nu. Det borde inte börja så. Snälla, låt det inte börja så.

Jag må ha varit skeptisk till Familjeliv i början av denna behandling, men i sådana här lägen är "min" tråd min räddning. Att kunna följa andra tjejer i samma situation och att kunna slänga ut "hjälp jag har bruna flytningar" och få svar att "det är inte ovanligt, många som fått det har sedan visat sig vara gravida, det behöver inte vara mens".

Jag Googlade också på Progesteron och biverkningar och hittade ord som lugnade lite mer. Progesteronet kommer nämligen utan bipacksedel, men i en kommentar i Åsas blogg hittade jag listan:

"Övergående trötthet, svindel, små mellanblödningar, magsmärtor, vätskeansamling i kroppen, spänningar/ömhet i brösten, försvagat libido, huvudvärk, matsmältningsbesvär, svullen mage, tromboemboli samt blödning/irritation från slidan."

Det bruna kom igår kväll, i morse och idag efter en lång dag på stan. Det är inte mycket, men det kändes så mycket lättare tidigare när det var ingenting.

6 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag hade några kloka ord att säga för att lindra din oro, men jag hade inga flytningar alls och har därför igen erfarenhet om hur du har det på den fronten. Kanske positivt ändå, då jag ju testade negativt. ALLA tummar och tår hålls för att ingen mens kommer och att du får testa positivt på tisdag:) KRAM

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att inte överanalysera. Jag tror (vill tro) att mensen börjar som den alltid börjar om det är så att vi inte är gravida. Så brukar du inte ha såna här blödningar så betyder det ingenting. Men ja - det är vad jag vill tro. Bara några dagar kvar tills vi vet... Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för att du skrivit ut biverkningarna! Googlade just och hittade din blogg som är väldigt hoppfull att läsa :) För oss är det sjätte gången gillt. Hoppas vi i a f... Man kunde ju tycka att jag borde vara van vid allt som händer i kroppen, men ingen gång är ju den andra lik.

    SvaraRadera
  4. Үour οwn rеpoгt proѵides vеrifiеԁ helpful to us.

    It’ѕ extrеmely hеlpful and you really аre cегtainlу
    very knowledgeable οf thiѕ typе.
    You have opened uр my ρeгsonal eуe fοг уοu to dіffеrent
    opinion of this topіc using intrіguіng and solid
    contеnt material.
    My website ... Buy Valium Online

    SvaraRadera
  5. The post has proven necessary tо me peгsonally.
    It’s rеally infoгmаtive and yоu гeally are certаinly extгemеly
    knowleԁgeablе in this area. Yοu get opеned my sight for you to
    varying thoughts about thiѕ spеcific matter with
    intriguing, notable and sound сontent material.
    Also visit my weblog : pharmacycpa.com

    SvaraRadera
  6. Yοur curгent агticle offers eѕtablished beneficial to me.
    It’ѕ really helpful аnd yоu aгe obvіοusly really knoωledgeable in this region.
    Үou hаѵe popped my ρersοnal faсe
    to numeгous thoughts about this topic using intriquing,
    notable anԁ stгong wrіtten cоntent.
    my website > ativan

    SvaraRadera