torsdag 10 april 2008

Dagen före ÄP

Inga sprutor, ingen spray, inget mobillarm som piper, bara pirr i magen av förväntansfullhet och nervositet.

Kvällssprutan igår gjorde inte ont alls. Däremot har jag ibland lätt hypokondriska drag och tyckte minsann jag kände ett tryck över bröstet. Misstänker att det inte är en biverkning av överstimulering man märker en timme efter tagen spruta, så jag förstod ju att det bara var inbillning. Svårt att sova dock.

Idag är jag trött och toköm i brösten. Funderar över vad jag ska äta som jag kommer bli supermätt på! Fasta från midnatt ju, bara klara vätskor fram till 07:00 sen ingenting förren ÄP är över.

Jag har varit inne och läst lite på Familjeliv om ÄP och det verkar som det går rätt lätt för dom flesta. Man kan ha lite ont efteråt, men jag läste om någon som till och med sprang på stan efter ÄP! Det tvivlar jag på att jag kommer göra, men jag hoppas vara i form för en god middag och kanske ett glas vin. Förhoppningsvis det sista på 9 månader!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att äggplocket gick bra och allt går som planerat!! KRAM och njut av vinet:)

    SvaraRadera
  2. Tack söta du!
    Det gick jättebra! Gjorde knappt ont och det blev tio ägg. Nu är det bara att hålla tummarna för att dom kommer överrens med M:s småkillar! :o)
    "Ta ett glas vin ikväll och fira" sa sköterskan innan jag gick. Så får det absolut bli!
    Kram!

    SvaraRadera