onsdag 23 april 2008

Ruvardag 10

Ruvardag 10. Oj. Eller 11 om man räknar ET som dag 1. Jag såg en tjej inne på Familjeliv som fått mens dag 14, det är för många dagar kvar att vänta, att oroas.

Är det på dag 14 man ska förvänta mens? Någon sa det, jag har noll koll. Undras om det är annorlunda då jag har en kortare cykel... Hur som helst, so far no blood...

Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte få mens.
Igår hade jag tokont i magen, så det strålade ner i ena benet. Idag har det molat hela dagen, men ännu inget blod i sikte.

När vi blev gravida hösten 2006, då jag sen fick ett utomkvedshavandeskap, då hade jag också ont i början. Då sa man att det är helt naturligt, att livmodern måste utvidga sig så det växande embryot får plats och att det kan kännas som menssmärtor. Det är dom orden jag klamrar mig fast vid just nu. Dom och det faktum att jag inte brukar ha ont i flera dagar innan mens. Men det är förstås, jag brukar inte proppa mig full med hormoner i en och en halv månad innan heller, så dom kanske ändrar "mensbeteendet"?

Jag har aldrig ens funderat på att tjuvtesta innan utsatt testdag. Jag vet inte vad jag skulle göra om det visade minus, jag vill vänta så länge jag kan. Fast idag förstår jag lite, idag skulle jag vilja veta - har jag ont för att jag är gravid - fine, då tar jag en kudde och lägger på magen, äter choklad och tittar på en film och mår bra. Men är det för att mensen är på väg då... Ja då mår jag inte bra. Helt enkelt.

Smärtan vore lättare om man visste roten till den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar