måndag 21 april 2008

Ruvardag 8

Intimt värre.

Dom här Progesteronvagiatorerna är ju sådär kul. Det är kletigt och jag har förbrukat fler trosskydd än jag gjort totalt under mitt vuxna liv tror jag. Dessutom får jag ibland hudveckseksem. På sommaren när det är varmt och fuktigt. Ja... gissa vart jag fått det nu? Som att man inte känner sig ofräsch redan innan så ska man nu få kli också.

Jag märker också att jag dröjer längre och längre med att gå på toaletten. Inte förrän det är riktig kris går jag, för det är en så märklig upplevelse. Först titta i byxan - inget blod. Andas ut. En liten stund. Sen kissa och sen titta igen. På pappret - inget blod. Andas ut. Till nästa gång det är dags. Galet.

Jag retar mig lite på att jag inte kan ta tillvara på dagarna som jag brukar. Jag tänker mer "okej, imorgon har jag möte på morgonen, sen jobb som vanligt, sen ska jag träffa X och fika och sen är det dags och sova och då har en dag till gått". En dag närmare testdag. Jag som är dålig på att stressa, jag som är dålig på att planera, av den enkla anledningen att jag vill göra det mesta av här-och-nu, inte tänka på sen. Sen kommer när sen kommer och dumt vore det väl om jag glömde nu för jag tänkte så mycket på sen. Nu tänker jag bara på sen.

3 kommentarer:

  1. Det är klokt att inte stressa, men så svårt i denna situation. Men förr eller senare kommer testdag. Jag har dock letat efter intyg på att jag skulle kunna testa redan idag... *puckojag*
    Progesteronet är vidrigt! Fram för en bättre form på dem! Typ - sväljbara tabletter!

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med, vagiatorerna är ingen höjdare. Kände sig ofräsch mest hela tiden. Ändå längtar jag efter att börja använda dem igen, förhoppningsvis redan nästa vecka:)

    Vet också att det är svårt att leva i nuet, men du kommer att fixa det!!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Åsa:
    Sväljbara tabletter är ingen dum idé. :o)

    Maria:
    Förstår att du längtar! Snart är det dags och det kommer gå så bra den här gången.

    SvaraRadera