söndag 13 april 2008

ET

Tillbaka från ET.

Ett toppägg sattes tillbaka, men tyvärr var det inget som klarade sig till frysen. Men vaddå, det här ska ju funka. Jag vill. Vi vill. Vi hoppas. Så mycket.

"Lev som att du vore gravid" sa läkaren "och just det, inget samlag innan graviditetstestet 29 april".

Okej... inget sex. Som om inte sexlivet blivit nog lidande hittills under den här resan. Naturligtvis är det en pytteliten uppoffring, men det kom som en överraskning för min del. Den biten hade jag inte hört, att man inte fick ha sex mellan ET och testdagen (TD).

Det känns som en evighet till den tjugonionde. Då ska jag först göra ett test hemma, sen ta med det och lite morgonurin för ett test på kliniken. Det står i papprena vi fick med att man kan småblöda under tiden, men även att mensen kan utebli och man kan plussa men det ändå inte är säkert att man är gravid. Det vet man först vid ultraljudet man gör två veckor efter att man plussat.

Puh, det är en himla massa väntan. Vänta och hoppas. Hoppas och vänta.

2 kommentarer:

  1. Så bra att ni fick tillbaka ett toppägg, grattis! Jag håller alla tummar för att ni ska plussa den 29:e. KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande! Håller tummarna och ett stort Lycka till!

    SvaraRadera